Komputer Microsoft

Nowy interfejs API od Microsoft

Microsoft opracował nowy interfejs API, który ma na celu ułatwienie kodowania super-rozdzielczości w grach na PC. DirectSR, stworzony we współpracy z partnerami produkującymi sprzęt – Nvidia, AMD i Intel, ma zapewnić deweloperom łatwiejszy dostęp do trzech różnych metod skalowania grafiki w grach na Windows.

Direct SR jako brakujące ogniwo

Firma opisuje DirectSR jako umożliwiający „bezproblemową integrację Super Rozdzielczości (SR)” dla gier na Windows. „DirectSR to brakujące ogniwo, na które deweloperzy czekali podczas integrowania SR, oferując płynniejsze i bardziej efektywne doświadczenie, które jest skalowalne między różnymi urządzeniami,” napisał Joshua Tucker, menedżer programu w Microsoft, na blogu firmy.

Ostrzejsza grafika

Super-rozdzielczość to technologia, która poprawia jakość wizualną gier, nie obciążając zbytnio karty graficznej. Gry działają wewnętrznie w niższej rozdzielczości, ale z wykorzystaniem uczenia maszynowego (i innych sztuczek) skaluje rozdzielczość tego, co widać na ekranie. Efektem są ostrzejsze grafiki przy minimalnym dodatkowym zapotrzebowaniu na moc GPU.

Microsoft pełen optymizmu

Microsoft twierdzi, że API DirectSR otwiera drzwi do „wielodostawczej” super-rozdzielczości poprzez „zestaw wspólnych wejść i wyjść”. Tucker napisał, że pojedyncza ścieżka kodu umożliwi „różnorodne rozwiązania” przez trzy (w przeciwnym razie odrębne) odpowiedzi firm na super-rozdzielczość: DLSS od Nvidia, FidelityFX Super Resolution (FSR) od AMD i XeSS od Intel.

Różnice w SR

Rozwiązania SR od trzech dostawców GPU różnią się między sobą. DLSS od Nvidia, oparte na AI, wydaje się działać najlepiej, ale wymaga karty graficznej Nvidia. FidelityFX od AMD jest bardziej wszechstronne, obsługując sprzęt konkurencji oprócz własnego, podczas gdy XeSS od Intel oferuje skalowanie AI dla sprzętu Intel, zapewniając jednocześnie ograniczone wsparcie dla GPU innych firm.

DirectSR dostępny niebawem

Microsoft ogłasza, że DirectSR zostanie udostępniony deweloperom „wkrótce” w publicznej wersji preview zestawu SDK Agility (składnika DirectX 12). Jeśli jesteś deweloperem gier na PC, firma planuje przedstawić więcej szczegółów na temat nowego interfejsu API podczas DirectX State of the Union 21 marca na GDC.

Dodaj komentarz

avatar