Obecnie trwają targi E3, na których odbywa się wiele konferencji głównie związanych z grami i multimediami. Czasami jednak pojawi się informacja technologiczna – i taką zaserwował Microsoft na swojej konferencji E3.

Phil Spencer na konferencji Microsoftu ogłosił, że Microsoft już od dłuższego czasu pracuje nad własnym rozwiązaniem do streamingu gier w chmurze. Z jego ust można było usłyszeć: „Nasi inżynierowie od rozwiązań w chmurze budują usługę strumieniowania gier, aby umożliwić granie na konsoli na dowolnym urządzeniu”. Usługa ma być dostępna na Xbox’ach, PC’ach i na smartfonach.

Nie jest znana data premiery tej usługi, ale z przecieków wiadomo że Microsoft pracuje nad tym od co najmniej 3 lat. Trzeba jednak przyznać, że Microsoft wyznaczył sobie trudne zadanie – jego usługa nie będzie pierwszą, która działa w ten sposób. Wcześniej istniała już usługa „OnLive”, którą wykupiło Sony – podobnie jak usługę „Gaikai”, która obecnie jest częścią „PlayStation Now” i nie cieszy się specjalną popularnością. Podobną usługę posiada również Nvidia o nazwie „GeForce Now”, lecz jej zasada jest trochę inna – można streamować gry z własnego komputera na inne urządzenia, wspierając się chmurą.

Czy to jest dobry krok Microsoftu? Generalnie wydaje się że tak – jest to wielki koncern, który posiada odpowiednie zasoby i wiedzę aby przygotować taką usługę. Posiadają odpowiednie zaplecze oraz technologie, które umożliwią im taką działalność. Zapewne zostanie to powiązane z Xbox’em – być może nawet to on będzie sercem chmury, która będzie streamowała gry. Jednak istnieją również pewne problemy, których dotychczasowym usługom nie udawało się rozwiązać – chociażby problemy z wysokimi pingami i wolną reakcją gry na działania użytkownika, czy też jakość przesyłanego obrazu.

Gdyby jednak udałoby się Microsoftowi przygotować dobrze działającą usługę tego typu w modelu abonenckim, to mógłby być strzał w 10. Jest ogromna baza graczy, która nie jest obecnie w stanie grać w najnowsze tytuły, ponieważ nie posiadają odpowiedniego sprzętu. Niektórzy na pewno chcieliby móc pograć bardziej mobilnej w swoje ulubione gry z konsol – w drodze do pracy czy szkoły. Jeśli Microsoft zaproponowałby abonament, w ramach którego otrzymywalibyśmy dostęp do streamingu gier z konsol na każdym urządzeniu w odpowiedniej cenie, to na pewno spowodowałoby że wiele osób przeszłoby na ten model grania – bez konieczności kupowania coraz to droższych komponentów do komputera czy nowych wersji konsol.

A czy Wy byście korzystali z takiej usługi? Dajcie znać w komentarzach!

 

Źródła:
https://www.theverge.com/2018/6/10/17446628/microsoft-xbox-game-streaming-cloud-service-next-xbox-teaser-e3-2018
https://www.business-standard.com/article/news-ians/microsoft-working-on-new-cloud-gaming-service-118061100236_1.html
https://www.gadgetsnow.com/tech-news/microsoft-working-on-new-cloud-gaming-service/articleshow/64538391.cms

 

Dodaj komentarz

avatar