Pierwsze kroki
Era samoobsługowych kas może zbliżać się ku końcowi. Wielu detalistów zaczyna rezygnować z tych urządzeń, które nie spełniły pierwotnych oczekiwań.
Target i Walmart już w akcji
Chociaż samoobsługowe kasy nie znikną całkowicie z rynku, coraz mniej sklepów będzie je promować jako główną formę obsługi klienta. W 2023 roku, sieć sklepów Target ograniczyła korzystanie z samoobsługowych kas do dziesięciu przedmiotów lub mniej, a Walmart usunął maszyny z wielu swoich placówek.
Kradzieże na kasach samoobsługowych
Największym wyzwaniem dla samoobsługowych kas jest kradzież. Klienci są 21 razy bardziej skłonni do przemycania przedmiotów obok maszyn niż ludzkich kasjerów. Co więcej, klienci często kradną nieumyślnie, ponieważ proces samoobsługowego kasowania może być skomplikowany.
Wyższy koszt pracownika
Samoobsługowe kasy nie tylko podwajają wskaźniki kradzieży, ale faktycznie zwiększają koszty pracy. Pracownicy są odrywani od swoich innych obowiązków, aby pomóc klientom radzić sobie z mylącymi i podatnymi na błędy kioskami.
Większość korzysta z kas samoobsługowych
Mimo to, 60% konsumentów stwierdziło, że w 2021 roku preferują samoobsługowe kasy. To prawda, mimo że 67% stwierdziło, że mieli awarię samoobsługowych kas. Ale coraz większa liczba konsumentów zniechęca się do samoobsługowych kas, dzięki niekończącym się frustracjom, oskarżeniom o kradzież i straconemu czasowi.
Roboty zamiast kasjerów?
Duże sieci handlowe chciałyby zastąpić pracę ciężko pracujących ludzi robotami, a w wielu przypadkach już to zrobiły. Okazuje się, że ludzie mogą mieć jeszcze coś do zaoferowania. W przyszłości, sklepy mogą zdecydować się na hybrydowy model, który łączy zalety samoobsługowych kas z osobistym kontaktem z pracownikami sklepu. W ten sposób, klienci mogą cieszyć się wygodą i efektywnością, jednocześnie mając dostęp do pomocy, gdy tego potrzebują.